Spaas & Core ICT: de samenwerking

Van een succesvolle vernieuwing van IT-infrastructuur tot een efficiënt beheer

KLANT
Spaas Kaarsen
PROBLEEM
Nood aan een betrouwbare partner voor de vernieuwing van hun IT-infrastructuur
OPLOSSING
Syntory vernieuwde de IT-infrastructuur van Spaas en zorgde voor een efficiënt beheer

Note: Deze reference case werd uitgewerkt wanneer Core ICT & Netleaf de krachten bundelden onder de holding ‘Syntory’. Sinds november 2024 heeft AXI de Syntory Group overgenomen en opereren beide bedrijven binnen deze groep.

Gezocht: een betrouwbare IT-partner voor de vernieuwing van onze IT-infrastructuur

“Als IT-manager en allround IT-engineer stonden we voor de uitdaging om onze IT-infrastructuur te vernieuwen, terwijl we ons ook moesten concentreren op andere belangrijke taken. Het was essentieel om een betrouwbare IT-partner te vinden die ons gedurende dit hele proces kon ondersteunen,” vertelt Nick.

 

Ondersteuning door de samenwerking met Expertum

“Door onze jarenlange samenwerking met Expertum, onze ERP-leverancier, hebben we hen geraadpleegd toen we geconfronteerd werden met de impact van deze grote verandering op ons ERP-systeem,” legt Nick uit. “Expertum bracht ons in contact met Syntory, wat een belangrijk voordeel was gezien de goede relatie tussen Expertum en Syntory.”

 

Betrouwbare IT-partner die verder gaat

“Syntory heeft ons vanaf het begin positief verrast met hun grondige analyse van onze situatie bij Spaas en onze verwachtingen,” zegt Esther. “Hun bereidheid om verder te kijken dan de scope van het initiële project viel op. Ze luisterden echt naar onze behoeften en identificeerden waardevolle mogelijkheden voor Spaas, ook als die niet direct deel uitmaakten van het project. Ze dachten mee over hoe ze waarde konden toevoegen aan ons bedrijf, wat onze verwachtingen overtrof.”

 

Esther benadrukt dat Syntory Spaas vanaf het begin uitstekend heeft ondersteund, van het ontwerpen van de nieuwe architectuur tot het bieden van effectieve ondersteuning en beheer van de nieuwe omgeving. “Ze begeleidden elke stap van het project met zorgvuldig projectmanagement, korte communicatielijnen en een pragmatische aanpak,” vervolgt Esther. “De ondersteuning van Syntory heeft ons het vertrouwen gegeven dat we met een betrouwbare partner werken. Dit leidde tot de toewijzing van verschillende nevenprojecten die ze met hun gebruikelijke nauwkeurigheid hebben afgerond.”

 

“Een voorbeeld van de nevenprojecten die we aan Syntory hebben toevertrouwd, is de migratie van workloads van twee virtuele machines naar twee fysieke machines,” verduidelijkt Nick. “Daarnaast hebben we besloten om ook een fysieke server in Polen te installeren voor ondersteuningstaken en om een efficiënte communicatie tussen onze twee vestigingen te waarborgen.”

IT-beheer

Om de omgeving 24/7 te ondersteunen, sloot Spaas een managed operations model af met Syntory. “Om ons interne IT-team te ontlasten, werden de beheertaken zorgvuldig verdeeld tussen ons team en het Syntory-team. We hadden de vrijheid om te bepalen welke taken we intern wilden blijven uitvoeren en welke we liever aan Syntory toevertrouwden,” vertelt Esther. “De managed operations-overeenkomst werd afgestemd op onze wensen, en tot nu toe zijn we erg tevreden over deze samenwerking. Syntory reageert proactief, adequaat en professioneel op onze behoeften.”

 

Samen op weg naar de toekomst

“Syntory is een partner die we zonder aarzelen kunnen aanbevelen,” benadrukt Nick. “Hun vermogen om onze bedrijfsbehoeften te identificeren en deze optimaal af te stemmen op hun producten en diensten is indrukwekkend. Hun no-nonsense aanpak, efficiënte communicatie, grondige projectopvolging en de uitstekende kwaliteit en expertise van hun personeel maken hen een betrouwbare partner die zich volledig inzet voor het succes van ons project.”

 

Spaas heeft de afgelopen jaren een mooie groei doorgemaakt binnen de IT-afdeling, van 1 naar 3 medewerkers. Esther onderstreept het belang van goede ondersteuning door een externe partij: “Deze samenwerking hebben we gevonden. Met Syntory aan onze zijde kijken we met vertrouwen naar de toekomst. We zien uit naar verdere samenwerkingsmogelijkheden en zijn ervan overtuigd dat Syntory ons blijft ondersteunen met uitstekende service en expertise!”

 

Over Spaas

Spaas is een familiebedrijf dat sinds 1853 actief is in de kaarsenbranche. Met Ben Spaas als CEO en zijn zus Sarah als salesmanager (de 5e generatie na de oprichting door Hendrik Jan Spaas) heeft het bedrijf een sterke leiderschapstraditie. Spaas is uitgegroeid tot een van de grootste kaarsenfabrikanten in Europa, met eigen merken en huismerkproducten. Met ongeveer 340 medewerkers verspreid over twee locaties en een jaaromzet van 1,7 miljard kaarsen heeft Spaas een indrukwekkende marktpositie verworven.

 

Van een succesvolle vernieuwing van IT-infrastructuur tot een efficiënt beheer

KLANT
Spaas Kaarsen
PROBLEEM
Nood aan een betrouwbare partner voor de vernieuwing van hun IT-infrastructuur
OPLOSSING
Syntory vernieuwde de IT-infrastructuur van Spaas en zorgde voor een efficiënt beheer

Note: Deze reference case werd uitgewerkt wanneer Core ICT & Netleaf de krachten bundelden onder de holding ‘Syntory’. Sinds november 2024 heeft AXI de Syntory Group overgenomen en opereren beide bedrijven binnen deze groep.

Gezocht: een betrouwbare IT-partner voor de vernieuwing van onze IT-infrastructuur

“Als IT-manager en allround IT-engineer stonden we voor de uitdaging om onze IT-infrastructuur te vernieuwen, terwijl we ons ook moesten concentreren op andere belangrijke taken. Het was essentieel om een betrouwbare IT-partner te vinden die ons gedurende dit hele proces kon ondersteunen,” vertelt Nick.

 

Ondersteuning door de samenwerking met Expertum

“Door onze jarenlange samenwerking met Expertum, onze ERP-leverancier, hebben we hen geraadpleegd toen we geconfronteerd werden met de impact van deze grote verandering op ons ERP-systeem,” legt Nick uit. “Expertum bracht ons in contact met Syntory, wat een belangrijk voordeel was gezien de goede relatie tussen Expertum en Syntory.”

 

Betrouwbare IT-partner die verder gaat

“Syntory heeft ons vanaf het begin positief verrast met hun grondige analyse van onze situatie bij Spaas en onze verwachtingen,” zegt Esther. “Hun bereidheid om verder te kijken dan de scope van het initiële project viel op. Ze luisterden echt naar onze behoeften en identificeerden waardevolle mogelijkheden voor Spaas, ook als die niet direct deel uitmaakten van het project. Ze dachten mee over hoe ze waarde konden toevoegen aan ons bedrijf, wat onze verwachtingen overtrof.”

 

Esther benadrukt dat Syntory Spaas vanaf het begin uitstekend heeft ondersteund, van het ontwerpen van de nieuwe architectuur tot het bieden van effectieve ondersteuning en beheer van de nieuwe omgeving. “Ze begeleidden elke stap van het project met zorgvuldig projectmanagement, korte communicatielijnen en een pragmatische aanpak,” vervolgt Esther. “De ondersteuning van Syntory heeft ons het vertrouwen gegeven dat we met een betrouwbare partner werken. Dit leidde tot de toewijzing van verschillende nevenprojecten die ze met hun gebruikelijke nauwkeurigheid hebben afgerond.”

 

“Een voorbeeld van de nevenprojecten die we aan Syntory hebben toevertrouwd, is de migratie van workloads van twee virtuele machines naar twee fysieke machines,” verduidelijkt Nick. “Daarnaast hebben we besloten om ook een fysieke server in Polen te installeren voor ondersteuningstaken en om een efficiënte communicatie tussen onze twee vestigingen te waarborgen.”

IT-beheer

Om de omgeving 24/7 te ondersteunen, sloot Spaas een managed operations model af met Syntory. “Om ons interne IT-team te ontlasten, werden de beheertaken zorgvuldig verdeeld tussen ons team en het Syntory-team. We hadden de vrijheid om te bepalen welke taken we intern wilden blijven uitvoeren en welke we liever aan Syntory toevertrouwden,” vertelt Esther. “De managed operations-overeenkomst werd afgestemd op onze wensen, en tot nu toe zijn we erg tevreden over deze samenwerking. Syntory reageert proactief, adequaat en professioneel op onze behoeften.”

 

Samen op weg naar de toekomst

“Syntory is een partner die we zonder aarzelen kunnen aanbevelen,” benadrukt Nick. “Hun vermogen om onze bedrijfsbehoeften te identificeren en deze optimaal af te stemmen op hun producten en diensten is indrukwekkend. Hun no-nonsense aanpak, efficiënte communicatie, grondige projectopvolging en de uitstekende kwaliteit en expertise van hun personeel maken hen een betrouwbare partner die zich volledig inzet voor het succes van ons project.”

 

Spaas heeft de afgelopen jaren een mooie groei doorgemaakt binnen de IT-afdeling, van 1 naar 3 medewerkers. Esther onderstreept het belang van goede ondersteuning door een externe partij: “Deze samenwerking hebben we gevonden. Met Syntory aan onze zijde kijken we met vertrouwen naar de toekomst. We zien uit naar verdere samenwerkingsmogelijkheden en zijn ervan overtuigd dat Syntory ons blijft ondersteunen met uitstekende service en expertise!”

 

Over Spaas

Spaas is een familiebedrijf dat sinds 1853 actief is in de kaarsenbranche. Met Ben Spaas als CEO en zijn zus Sarah als salesmanager (de 5e generatie na de oprichting door Hendrik Jan Spaas) heeft het bedrijf een sterke leiderschapstraditie. Spaas is uitgegroeid tot een van de grootste kaarsenfabrikanten in Europa, met eigen merken en huismerkproducten. Met ongeveer 340 medewerkers verspreid over twee locaties en een jaaromzet van 1,7 miljard kaarsen heeft Spaas een indrukwekkende marktpositie verworven.

 

Wil je meer weten

Over onze aanpak?

Geef ons een seintje...